Reklama w internecie. Jak tanio i skutecznie promować firmę?

Marketing internetowy oferuje obecnie bardzo szerokie możliwości w promocji dla firm – także tych najmniejszych, które nie dysponują dużym budżetem reklamowym. Jak skutecznie wypromować swój biznes bez ponoszenia wysokich wydatków? Sprawdź porady!

Dlaczego warto wybrać marketing online?

Reklama firmy może być prowadzona z użyciem różnych mediów. Kiedyś popularne były media tradycyjne – prasa, radio, telewizja. Teraz coraz częściej przedsiębiorcy sięgają po internet, który pod kątem reklamowym otworzył całkowicie nowe możliwości.

E-marketing, czyli marketing internetowy pozwala na prowadzenie reklamy za pośrednictwem internetu na komputerach i na urządzeniach mobilnych, z których obecnie korzysta większość osób.

Szeroka gama metod marketingu internetowego pozwala na dotarcie do klientów w niemalże każdej grupie docelowej, także w określonych obszarach, na przykład poprzez korzystanie z reklam Ads Kraków celowanych do mieszkańców Krakowa i okolic.

Nie bez znaczenia jest też niska cena reklamy internetowej, która spowodowała, że aktualnie decyduje się na nią tak wiele firm. Niskim cenom wtórują wysoka efektywność oraz szybko zauważalne efekty, co powoduje, że reklama online stanowi teraz najczęstszy wybór wśród przedsiębiorców w wielu branżach.

Jakie metody reklamy online wybrać?

Reklama internetowa obejmuje szeroką gamę metod promocji, które prowadzone są z wykorzystaniem internetu. Poniżej znajduje się lista najczęściej wybieranych metod promocji online, które wyróżniają się zarówno przystępnymi cenami, jak i wysoką skutecznością.

Google Ads

Reklama Google Ads, która w przeszłości nazywana była AdWords, jest obecnie bardzo często wybierana przez małe i większe firmy, które pragną dotrzeć do odbiorców za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej Google.

Google Ads to metoda promocji polegająca na wykorzystaniu wyszukiwarki i prezentowaniu w niej oznakowanych boksów reklamowych w formie przekazu słownego, graficznego. Google udostępnia także formę promocji za pomocą Google Maps, czyli popularnych map internetowych, a także innych serwisów, w tym serwisów dla sklepów internetowych.

Pozycjonowanie stron

Drugą metodą wykorzystującą możliwości wyszukiwarki internetowej Google jest pozycjonowanie stron WWW. To metoda polegająca na przeprowadzeniu szeregu czynności, w tym na wprowadzeniu zmian na stronie oraz promocji poza nią, na przykład przez publikowanie artykułów sponsorowanych.

Zadaniem pozycjonowania strony jest umieszczenie jej adresu na wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Strona umieszczona na takiej pozycji jest lepiej widoczna i wchodzi na nią wtedy większa liczba osób

Marketing w mediach społecznościowych

Media społecznościowe są obecnie używane bardzo często nie tylko do komunikacji i wyszukiwania informacji, ale również do promocji firm.

Sama obecność strony firmowej na Facebooku i w innych popularnych mediach społecznościowych pozwala na skuteczniejsze promowanie firmy. Można także zdecydować się na dodatkowe wykupienie specjalnej usługi polegającej na promowaniu strony na Facebooku, by dotrzeć do konkretnej grupy docelowej.

Marketing w mediach społecznościowych można prowadzić samodzielnie, ale także można zlecić działania w tym zakresie zewnętrznym firmom – agencjom social media marketingu.

E-mail marketing

Wysyłanie wiadomości o treściach reklamowych ma wieloletnią tradycję i nadal stosowane jest jako skuteczny sposób promocji firm w internecie.

E-mail marketing umożliwia przekazywanie informacji do najbardziej zainteresowanych odbiorców, którzy znajdują się w grupie docelowej, na przykład do subskrybentów newslettera. Atrakcyjny przekaz powoduje, że odbiorcy częściej się z nim zapoznają i korzystają z niego, na przykład składają zamówienia w sklepie internetowym.

 

 

 

Dodaj komentarz